marketingowy-harpagan.pl

W branży złotniczej jest sporo linii modeli. Jakie cechy łączą ich wyroby? Z pewnością kruszce, jakie wybierają do wytwarzania swoich wyrobów, a także jakimi kamieniami je ozdabiają. W tym wpisie skupimy się na dodatki. Skategoryzujemy je i delikatnie opiszemy.

Imitacje kamieni szlachetnych – pozostają zazwyczaj wytwarzane minii ołowiowej, a prościej ze specjalistycznego szkła. Projektanci nierzadko wykorzystują je w platerowanych modelach biżuterii. Takie szkło generalnie charakteryzuje się wysokim współczynnikiem rozszczepiania światła. Pozostaje również znacznie gęstsze od szkła nam znanego. Głównym wytwórcą tego materiału pozostaje zagraniczna firma Elements Swarovski.

Cyrkonia |to} kolejny często wykorzystywany dodatek. Kamień ten tworzy się w pełni syntetycznie. Cyrkonia jest niebywale krucha, ponadto można ją dowolnie farbować. W złotnictwie ta imitacja diamentu znany jest nie długo, tworzy się w wysokiej temperaturze. Jej główną zaletą pozostaje niewysoka cena.

Kamienie Szlachetne są to najbardziej wartościowe z kamieni wkładanych w wyroby jubilerskie. Znamy ich w naturze całkiem dużo. Ale, w tym wpisie skoncentrujemy się na tych najpopularniejszych.

Szmaragdy {to| droższa wersja minerału – berylu. Dla laików, jest on oliwkowy. Cieszy się uznaniem złotników, ale także kolekcjonujących kamienie. Jest niezwykle gęsty, ale również kruchy.

Rubiny pozostają nieomalże najcenniejszym kamieniem szlachetnym, ale także należą do grupy korundów. Znane są z ponadprzeciętnej gęstości, najpopularniejsze rubiny są krwiste w takich kamieniach często można zaobserwować rozszczepienie koloru.

Szafiry – kamienie te niezmiennie są bardzo popularne w przemyśle jubilerskim. Identycznie do szafirów są z gatunku korundów. Zazwyczaj są ciemnoniebieskie. Duża ilość złotników tworzy go chemicznie.

Diamenty na ich temat możemy opowiadać niebywale krótko. Są najmniej sprężyste z ziemskich minerałów oraz zarazem najcenniejsze.

Wymieniliśmy najpopularniejsze materiały używane do upiększania wyrobów złotniczych. Jednak, że znamy ich na ziemi zdecydowanie dużo.

Marketingowy Harpagan